R.I.P Alexander McQueen.

Som många av er kanske redan vet så har den underbara mode-skaparen Alexander McQueen lämnat oss.
Själv var han en av mina stora idoler, och jag älskade all hans underbara design.
Hans shower var roliga och kolla på och han var en av dom som tänkta "Outside the box" när det gällde att överdriva, och tänka steget före.
Men självklart som den sko älskare jag är så kommer jag nu lägga upp några bilder på hans underbara och helt egna skor.
.
. .

.


Den brittiska designern Alexander McQueen har hittats död i sitt hem i centrala London. Stjärndesignern, som ska ha varit djupt deprimerad sedan sin mors död, blev 40 år gammal.

Skrev på twitter

 

Men bara någon minut senare lade han till: "Men livet måste gå vidare!"
I söndags skrev han att veckan varit hemsk, men att han klarat sig tack vare sina vänner.
"Nu måste jag försöka ta mig samman på något sätt."
Designern hade en väldigt nära relation till sin mamma.
2004 intervjuade hans mamma honom i en tidning och frågade vilken hans största rädsla var. Han svarade då: "Att dö före dig".
Modevärlden och kultureliten sörjer nu en av Storbritanniens starkast lysande stjärnor.
- Alexander McQueens bidrag till brittiskt mode var utomordentligt. Han oerhörda talang och kreativitet gör att hans skapelser inte bara beundras av haute couture-intresserade, utan av stilälskare överallt. Det här är en stor förlust, säger kulturminister Ben Bradshaw enligt AP.
- Allt han rörde vid blev vackert och han kommer att saknas desperat, säger Victoria Beckham enligt Daily Mail
En talesman för brittiska moderådet:
- Vi är djupt berörda över nyheten om Alexander McQueens för tidiga död.

 

.
.

"Unik Talang"

 

- Han var en unik talang och en av världens största designers. Våra tankar går till hans vänner och familj i denna svåra tid, säger talesmannen enligt The Sun.
Alexander McQueen var gift med dokumentärfilmaren George Gorsyth. På bröllopet på Ibiza var Kate Moss hans tärna.nteras på modeveckan i Paris som inleds den 9 mars.
.
.
FRÖKEN BJÖRCK.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0