Hur mycket vägde du sa du?

Jag måste bara säga en helt sjuk(!) sak som jag stört mig på så fruktansvärt länge. Det gäller vikt, och kropps ideal. Jag förstår mig inte på det. Som när jag var i simhallen med klassen, och jag tillhör en av de "större" i klassen, dock är jag inte tjock, men hela jag är både lång och bred. I alla fall så va det jag och tre andra tjejer kvar i omklädningsrummet, då en av dem plötsligt säger: Alltså jag väger bara 58 kilo, jag borde väga 65. De andra som hörde detta blev helt till sig och vägde sig också. Dem vägde som dem skulle, och det samma gjorde jag. När jag kliver av vågen slänger sig en av tjejerna hur sig; Hur mycket vägde du?? Jag svarade såklart ärligt och sa 79 kg.
Jag märkte med en gång hur alla började stirra på sina fötter innan de lyfter blicken och klämmer ur sig ett "ojj, men det är väll mest muskler?"
Jag nickade bara, innan jag fortsatte sätta på min foundation.
Grejen är inte den att hon sa att det var "mest muskler" men att hon började med att kolla in sina (förmodligen) väldigt intressanta fötter innan hon började meningen med "ojj". Vadå ojj? So what, jag väger 79 kg? Spelar vikten någon roll? Jag bryr mig inte om min vikt efter som jag tränar som jag gör, och eftersom att 2 kg muskler kan jämföras med 1 kilo fett. Så det finns säkert folk som väger en tredje del, eller även hälften av det jag gör som är tjockare än mig, bara p.g.a. att de inte tränar, och att deras kropp då består av fett. Så genom att hela tiden bygga nya muskler lär jag inte gå ner i vikt, utan tvärt om. Sen är det ju så också att jag är 1.80 lång, och jag väger där efter. Sen säger jag inte att min kropp är ett muskel paket, men jag mätte min fett procent häromdagen, och den ligger där den ska. 33% fett är överviktig och jag har en fettprocent på 22.3, så jag är fullt normal! Sen får alla människor i världen hålla på att ojja, om min vikt, men fuck them!
.
Det samma gäller min träning, det första dem frågar är; Hur mycket har du gått ner då sen du började träna?
Ingenting säger jag. Klart jag har förlorat några cm i midjan, men jag tränar faktiskt mest för att bygga muskler, eftersom jag vill ha en tränad kropp!
Jag kanske är sjuk i huvudet men jag älskar vältränade kroppar. Tycker det är hur snyggt som helst! Tjej eller kille spelar ingen roll, det är snyggt! Sen ser man också hälsosam ut, vilket är etthundra gånger snyggare än en kropp som ser ut som att ha/hon levt utan mat och vatten i hela sitt liv.
Om man ska ta kändisar som exempel, så är väl Beyoncé mycket snyggare i kroppen än vad Nicole Richi var när hon var som tunnast?
.
Det jag vill ha sagt med denna texten är att; Flickor och Pojkar, FUCK THE IDEALS!
.
.
.
Vad tycker ni om dagens kropps Ideal?
FRÖKEN BJÖRCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0