I'M DONE!

Äntligen klar med mitt fördjupnings arbete i svenskan! Det hela visade sig bli en Tidnings artikel om den personliga integriteten, och politikers syn på just detta. Så sjukt roligt att skriva och läsa om! Jag blir verkligen helt fast när jag arbetar med stora samhällsfrågor. Det finns inget roligare!  Skrev kanske 1 och en halv sida på en kvart. Sen att det behövde redigeras en hel del, det hör inte dit! Nu vill jag bara att pappa lilla ska komma hem så att en vuxen kan ge mig andra perspektiv på min text, och säga i fall den behöver bearbetas mer.
.
Kanske låter sjukt, men jag har sedan jag varit liten varit väldigt sugen på att prova hur det är att arbeta som journalist för en tidning. Förstå hur kul att varje vecka dyka ner i samhällets mest aktiva, men dock så undan gömda frågor som många blundar för. SHIT vad jag hade älskat det.
Man kan ju faktiskt utbilda sig efter gymnasiet men, jag får se. Kanske blir något inom politik också så vem vet.
Det ända jag kan säga säkert är att jag vill jobba med viktiga frågor i samhället, sen om det blir journalist, politiker eller polis det vet jag inte. Jag tror att alla bitarna kommer falla på plats när jag blir äldre och finner mig själv.
Nej, nu ska jag ut i köket och göra mig en kopp thé, luta mig tillbaka och sätta på en film.
.
FRÖKEN BJÖRCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0