ISKAFFE.

Oh my, vad det är ljuvligt med kaffe. Jag är ju helt galen i vanilla latten på espresso house, så jag testade att göra en "typ" Vanilla latte hemma. Så jag hällde upp kaffet, mjölken och till sist vanilj socker. Och det var helt sjukt gott.
Så det är min nya grej.
Men det är ju också så att när det är soligt vill man ju gärna inte sitta i 30+ med super varmt kaffe i handen, så jag försökte hitta på något gott iskaffe.
Och jag måste faktiskt säga att det godaste iskaffet är Vanligt svart kaffe, och vanilj glass mixat i en mixer. Det är så sjukt gott! Och ändå så himla enkelt!
Men jag har också ett annat recept på iskaffe som jag slänger upp här på bloggen.
PIC.
Recept.
Måste bara börja med att skriva, att detta receptet har inga mått! Du får helt enkelt bestämma hur mycket av vad du ska ha i själv! Tycker att det är lättare att få ett perfekt resultat om man går på mag känslan.
.
Ingredienser.
- Kaffe
- Mjölk
- Vanilj socker
- IS
.
Avsluta sedan med lite vanilj glass på toppen, så blir inte bara kaffet hur gott som helst, det blir snyggt också!
FRÖKEN BJÖRCK

Kommentarer
Postat av: Marie Raaby

Det ser godt ut!

2010-05-24 @ 16:45:33
URL: http://www.verdenergenial.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0