Oh sunny sunday.

Det har varit en helt underbar dag! Började med att ligga och steka lite i solen med AmandaA, sedan klipptes det klor på hundar innan jag slängde mig in i duschen. OCH som alla vet så sminkar man ju sig, så även jag. Ända problemet var att jag köpte ju ett "Miniral puder" från Maybelline i går, och då frågade jag givetvis en av de som arbetade på Kicks vilken färg ton på foundationen och jag vet, jag kanske är dum men jag trodde ju självklart på hon som hjälpte mig eftersom hon FÖRMODLIGEN har en utbildning inom färg lära och Make-Up. Så jag köpte pudret med den tonen hon sagt vore bäst för just min hud ton, och när jag idag sminkade mig trodde jag att jag skulle dö.
JAG BLEV ORANGE. Alltså jag trodde att jag skulle gå i taket, var så sjukt förbannad att det finns inte. Jag menar, här går jag till en speciallist och köper ett puder för 160 spänn och så ger den här människan mig så sjukt fel färg att det finns inte. Sen vill jag inte att ni ska missförstå mig, hon som hjälpte mig var världens gulligaste, och hur trevlig som helst, men inte f-n är hon någon speciallist inom "färg - lära".
Sen hjälper det ju inte att jag utbildar mig inom make up och har lite koll på det där med färg lära.
SÅ det blev till att dra ner till stan idag för att köpa ett nytt puder med RÄTT färg.
JuliaB var den som fick följa med mig till staden, så tråkigt var det ju inte. Var så himla roligt att träffa henne igen! Har ju känt bruden sen vi gick i 2:an. Så det är några år.
Nu ska jag käka upp mitt natur godis och kolla på Wipeout.
FRÖKEN BJÖRCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0